Dlaczego kioski samoobsługowe stanowią przyszłość rynku detalicznego?

Samoobsługowe kioski detaliczne to jedno z najprężniej rozwijających się gałęzi w branży terminali interaktywnych. Konsumenci składający zamówienia za pomocą zautomatyzowanych systemów mogą liczyć na wygodę, swobodę i elastyczność wyboru, podejmując przemyślane decyzje zakupowe. Wykonane badania jednoznacznie świadczą o tym, że dostępne na rynku rozwiązania samoobsługowe powodują zwiększenie zadowolenia i satysfakcji klienta.

Fakty są takie: terminale samoobsługowe generują więcej zadowolonych klientów oraz szybki zwrot inwestycji dla właścicieli firm.

Technologie samoobsługowe przyspieszają proces zamawiania i realizacji transakcji, jak również wymiernie przyczyniają się do powiększenia wielkości średniego zamówienia. W zeszłym roku sieć lokali Taco Bell ogłosiła, że zamówienia generowane przez ich aplikację mobilną są średnio o 20 procent wyższe, niż te złożone bezpośrednio przy kasie. Sieć gastronomiczna Chili podaje z kolei, że zainstalowanie tabletów samoobsługowych przyczyniło się do podobnego wzrostu zamówień. Z raportu sieci kin Cinemark wynika, że dzięki zainstalowanym kioskom samoobsługowym miał miejsce stabilny wzrost zamówień na przestrzeni 8 lat.

Badania wykazują, że nawet niewielkie przyśpieszenie czasu realizacji zwiększa całkowitą wartość pojedynczego zamówienia. Przykładowo, przyśpieszenie procesu zamawiania choćby o 7 sekund może wygenerować do 3% wzrostu ogólnego udziału w rynku w branży gastronomicznej.

Wygoda i sprawność zamówień to jedno, natomiast równie ciekawy okazuje się czynnik społeczny. W przeprowadzonym niedawno eksperymencie z technologiami samoobsługowymi, naukowcy odkryli, że po zainstalowaniu tego typu urządzeń w sklepach monopolowych użytkownicy kiosku byli bardziej skłonni do zakupów egzotycznych, trudnych do wymówienia produktów alkoholowych. Niepewność związana z manifestowaniem oznak własnej niekompetencji, pojawiających się przy kontakcie z kasjerem w sklepie specjalistycznym, znika kompletnie gdy konsument może zapoznać się z produktem na własnych warunkach, za pośrednictwem zautomatyzowanego rozwiązania zainstalowanego w kiosku samoobsługowym.

źródła: [1][2]

Comments are closed.