Infokioski w służbie instytucji publicznych

Zapewne wszyscy życzymy sobie, aby załatwianie  formalności w urzędach przebiegało odrobinę szybciej i sprawniej. Prawidłowe funkcjonowanie instytucji publicznych uzależnione jest od wielu połączonych ze sobą czynników, natomiast do rozwiązania problemów organizacyjnych niezbędna jest szeroko zakrojona modernizacja. Dobre wieści! Multimedialne Infokioski to  potężne narzędzia, dzięki którym możliwe staje się natychmiastowe usprawnienie funkcjonowania urzędów na wielu różnych płaszczyznach.

Z naszego doświadczenia wynika, że infokioski samoobsługowe oraz informacyjne tablice multimedialne stają się niezbędnym elementem dobrze funkcjonujących instytucji publicznych. Infokioski zainstalowane w urzędach oznaczają przystępny dostęp do informacji, lepszą organizację pracy oraz pełną automatyzację rutynowych procesów, począwszy od rejestracji w kolejkach, przez dokonywanie opłat, po wystawianie części dokumentów drukowanych na miejscu za pośrednictwem zintegrowanego systemu. Stąd też z roku na rok coraz więcej urzędów i instytucji decyduje się na wykorzystanie kiosków multimedialnych jako całościowych rozwiązań informatycznych połączonych z cyfrowym systemem ekranów umieszczanych na korytarzach i przedsionkach instytucji, wyświetlających aktualne stany kolejek, najnowsze ogłoszenia i komunikaty publiczne.

DSC02180

Obecnie kioski multimedialne stają się niezbędnym narzędziem w administracji publicznej. Lista przykładowych funkcji obejmuje:

  1. Dostęp do informacji – infokioski i tablice MTI stanowią niezastąpione źródło informacji na temat usług publicznych oferowanych na terenie miasta, jak również oficjalnych informacji dotyczących decyzji lub projektów realizowanych z inicjatywy urzędu. Ponadto nowoczesny infokiosk może funkcjonować jako katalog/wyszukiwarka przechowująca informacje na temat  firm z sektora publicznego.
  2. Punkty promocyjne – promocja lokalnych wydarzeń  (koncertów, wystaw, imprez kulturalnych, itp.) może odbywać się za pośrednictwem infokiosków dodatkowo wyposażonych w funkcję sprzedaży  i wydruku biletów na miejscu. Rozwiązanie to pomaga promować miasto jako nowoczesne centrum kultury.
  3. Kasy samoobsługowe  – infokioski wyposażone w moduł akceptora banknotów oraz terminala kart płatniczych umożliwiają dokonywanie płatności bez udziału pracowników urzędu. Rachunki oraz opłaty urzędowe mogą być obsługiwane przez jeden sprawny system z dostępem w każdym punkcie infokiosku, co w znacznym stopniu minimalizuje znane wszystkim frustracje niepotrzebnego stania przed okienkiem.
  4. System kolejkowy –  jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest wprowadzenie do urzędu zautomatyzowanego systemu kolejkowego, regulującego przepływ klientów w maksymalnie efektywny sposób. Bilecik z numerem kolejkowym drukowane na drukarce termicznej stanowią proste i przejrzyste rozwiązanie przyśpieszające działanie instytucji publicznych, które szanują nasz czas.
  5. Informacyjne totemy zewnętrzne  – Rozbudowane systemy infokiosków zewnętrznych rozlokowanych w centrum miasta zapewniają łatwy dostęp do internetu, wyświetlanie ważnych komunikatów odnośnie remontowanych ulic, nowych przejazdów i zmian w rozkładzie komunikacji miejskiej. W końcu urzędy mogą wyjść do ludzi na ulice.

Przygoda_z_Nysa Wieruszów (2) Invoice-NOWA-PRÓBKI

Comments are closed.