Niecodzienna i nieplanowana sytuacja związana z pandemią, jaka nas spotkała, wymusiła zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń, stylu życia i w znaczący sposób odbiła się na naszym trybie pracy. Wiele przedsiębiorstw umożliwiło pracownikom wykonywanie obowiązków zawodowych w trybie zdalnym. Pomimo pozornego powrotu do normalności, w dużej ilości branż i zawodów praca zdalna stała się nie tyle obowiązkiem, co już dobrze odbieraną alternatywą. Wygoda pracy z domu, wyeliminowanie czasu na dojazdy, jak również zmniejszanie ryzyka zakażenia, pozytywnie wpływają na podejmowanie decyzji o zostaniu w domu i przejście na tryb pracy zdalnej.
Nowy tryb pracy
Nie na wszystkich poziomach zarządzania jest to jednak możliwe. Część z nas, aby zapewnić kompleksową obsługę Klientów, przepływ informacji i realizację zadań powróciła do pracy w biurze. Złożoność prowadzonych projektów w ogromnej ilości przedsiębiorstw i firm pociąga za sobą konieczność odbywania rozmów i wideokonferencji.
Dedykowane rozwiązania
Idealnym rozwiązaniem dla wszystkich poszukujących sprawdzonego sprzętu do przeprowadzania wideokonferencji są ekrany LED. To robiące wrażenie urządzenia sprawdzają się nie tylko podczas koncertów, wydarzeń sportowych, czy emisji reklam, jak się przyjęło je kojarzyć, ale również w codziennym użytkowaniu. Ekrany przez swoją budowę i funkcje są dedykowanymi rozwiązaniami nie tylko na zewnątrz budynków, ale również wewnątrz. Wygoda nas wszystkim w tym trudnym czasie powinna być priorytetem dla kadry zarządzającej i prezesów firm, zarówno tych małych, jak i dużych. Ekrany LED zapewniają ciągłość bezawaryjnej pracy, również przy długich godzinach użytkowania. Z uwagi na swój wygląd nie są topornym dodatkiem, ale wysoce rozwiniętym technologicznie sprzętem, ułatwiającym pracę dla wielu osób. Elegancki i przykuwający wzrok ekran, nawet gdy pozostaje wyłączony, robi wrażenie na przechodzących obok interesariuszach, stanowiąc niemy przekaz ukazujący nas jako firmę idącą z duchem czasu. Decydując się na ekran LED dostajemy sprawdzone rozwiązanie, służące na lata i wspierające nas na co dzień.
Nasuwa się jedno zasadnicze pytanie. Dlaczego właściwie mam wybrać droższy ekran LED zamiast tańszego ekranu LCD?
Przewagi ekranów LED nad ekranami LCD, czy plazmowymi są niezaprzeczalne, dla przypomnienia wspominamy o niektórych z nich:
1. Dla konsumentów pierwszym wyróżnikiem będzie bezramkowość rozwiązań z zastosowaniem ekranów LED. Dostępne technologie pozwalają na zabudowę nieograniczonej powierzchni pod względem kształtu i rozmiaru, bez widocznych podziałów między poszczególnymi modułami.
2. Ekrany LED charakteryzuje zdecydowanie większa jasność obrazu, stąd możliwe jest wyraźne wyświetlanie przygotowanego materiału, niezależnie od warunków oświetleniowych w pomieszczeniu – np. mocno nasłonecznionej sali konferencyjnej.
3. Serwis ekranów LED jest mniej kosztowny oraz prostszy, ponieważ gdy uszkodzeniu ulegnie określona część ekranu, wymienia się jedynie fragment z wypalonymi pikselami, bez wymiany całego ekranu, jak ma to miejsce w ekranach LCD.
4. Żywotność ekranów LED może być nawet dwukrotnie wyższa niż ekranów LCD, dzięki temu otrzymujemy rozwiązanie na długie lata.
5. Ekrany LED mogą zużywać mniej prądu niż ekrany LCD.
Szczegółową charakterystykę zestawiono na produktowej stronie internetowej: https://inexled.com/products
Jasny i czysty obraz
Proponowane rozwiązania w zakresie ekranów ledowych zapewniają dynamiczny i czysty obraz, nie męczący oczu po dłuższym patrzeniu na wyświetlany content. Każdy z uczestników wideokonferencji, czy spotkania w równym stopniu zasługuje na takie same szanse w zobaczeniu wyświetlanej treści i wzięcia dzięki temu czynnego udziału w spotkaniu. Ciekawym rozwiązaniem zapewniającym taką samą widoczność dla wszystkich osób biorących udział w spotkaniu jest montaż osobnych ekranów w różnych miejscach w sali, oczywiście z zapewnieniem pełnej synchronizacji obrazu.
Montaż naścienny i nasufitowy
Ekrany LED do zastosowań wewnętrznych z uwagi na bliższą odległość, z której będzie oglądany wyświetlany obraz, mają dużo większą rozdzielczość w porównaniu do ich zewnętrznych odpowiedników. Najlepszym rozwiązaniem jest montaż ekranu w instalacji ściennej, bądź sufitowej. Rozwiązanie takie pozwoli wyeksponować miejsce, w którym ekran znajdzie swoje przeznaczenie. Ekran będzie zawsze na miejscu, gdy zajdzie potrzeba jego uruchomienia. Dodatkowo może nie być wyłączany, tylko stanowić nośnik reklamowy działający non-stop, niezależnie od pory dnia. Przechodzący korytarzem zobaczą wyświetlaną reklamę, o ile oczywiście dysponujemy oszkloną salą konferencyjną.
Wysoka efektywność energetyczna
Wysoka jakość panelu LED to także długa, bezawaryjna praca wynosząca około 100.000 godzin, zaś wysoka efektywność energetyczna sprawia, że zużywa on średnio o 50% energii mniej niż inne podobne produkty.
Pełna konfigurowalność
Decydując się na zakup ekranu LED do sali konferencyjnej decydujemy się na jedno urządzenie, a nie na dwa, jak w przypadku małego ekranu i projektora. Dostępne na rynku modele posiadają nieograniczone wręcz rozmiary, świetnie więc wpasują się w każdą salę konferencyjną, nawet tę dużą i o skomplikowanym układzie ścian. Moduły LED można bowiem dowolnie konfigurować, nie jest problemem zainstalowanie niestandardowej aranżacji na dwóch sąsiadujących ze sobą ścianach i na różnych wysokościach.
Wyposażenie podstawowe
Dla wygody użytkowników ekrany są wyposażone w standardy Wi-Fi i Bluetooth. Niezbędny do obsługi prezentacji lub przeprowadzenia wideokonferencji będzie komputer, bądź laptop o bardzo dobrych parametrach technicznych, tj. wyposażony przynajmniej w 8 GB RAM oraz wydajny procesor, aby obraz mógł być płynnie i bezproblemowo wyświetlany.
System audio
Należy pamiętać, że uzupełnieniem wysokiej jakości ekranu LED i towarzyszącej mu sterującej jednostki centralnej o bardzo dobrych parametrach, jest niezawodny system nagłaśniający. Doskonały obraz musi być wyświetlany w akompaniamencie niebagatelnej jakości dźwięku. Bez tego nawet najlepsza prezentacja i wideokonferencja nie zostanie właściwie odebrana poprzez ryzyko trzasków, szumów i zacinania się obrazu i dźwięku.
Sala konferencyjna jest wizytówką firmy. To tam odbywają się ważne dla firmy spotkania, to miejsce widzą przejezdni Klienci, to tam zawiązują się pierwsze rozmowy handlowe. Warto zadbać, aby wywarła jak najlepsze wrażenie na odbiorcach, a pierwszym do tego krokiem powinno być zainstalowanie sprzętu wysokiej klasy renomowanego dostawcy.